Posted on

Πώς να επιλέξετε τον κατάλληλο για εσάς ηλεκτρικό διάδρομο

Τι πρέπει να ξέρετε για να επιλέξετε τον κατάλληλο για εσάς ηλεκτρικό διάδρομο

Πήρατε την απόφαση να αρχίσετε να ασκείστε και σκέφτεστε να επενδύσετε στην αγορά ενός ηλεκτρικού διαδρόμου; Συγχαρητήρια, πήρατε μια απόφαση που θα σας ωφελήσει πολλαπλά: στην υγεία σας, στην εμφάνιση, στη διάθεση, στην αντοχή, στην ευεξία. Κύρια πλεονεκτήματα ενός διαδρόμου γυμναστικής είναι:

  • η ευκολία στη χρήση του
  • το γεγονός ότι γυμνάζει όλο το σώμα
  • το γεγονός ότι μπορείτε να γυμνάζεστε στην άνεση του σπιτιού σας
  • η δυνατότητα παροχής πληροφοριών κατά την άσκηση
  • η προστασία των αρθρώσεων
  • η εξοικονόμηση χρόνου

Ο ηλεκτρικός διάδρομος είναι το πιο δημοφιλές από τα οικιακά όργανα γυμναστικής, και πλέον υπάρχουν στην αγορά πολλά μηχανήματα με πολλές δυνατότητες και εναλλακτικές λύσεις. Πώς θα ξέρετε όμως ποιος είναι ο καταλληλότερος για τις δικές σας ανάγκες; Ποια χαρακτηριστικά πρέπει να αναζητήσετε πριν προχωρήσετε στην αγορά του; Ακολουθεί μία λίστα με τα απαραίτητα χαρακτηριστικά ενός καλού ηλεκτρικού διαδρόμου:

► Αντικραδασμικό δάπεδο

Η ύπαρξη καλού, μαλακού δαπέδου, που προσφέρει αντικραδασμική προστασία στις αρθρώσεις σας, είναι ένα από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά που πρέπει να αναζητήσετε όταν αγοράζετε ηλεκτρικό διάδρομο. Θέλετε να γυμναστείτε σωστά και να αποφύγετε τους τραυματισμούς, γι’ αυτό, δώστε ιδιαίτερο βάρος στην ποιότητα του δαπέδου. Επιπλέον, καλό είναι να επιλέξετε διάδρομο με πλευρικά στηρίγματα, ειδικά αν είστε αρχάριοι.

► Ιπποδύναμη

Όταν αναφερόμαστε στην ιπποδύναμη ενός μοτέρ, στην ουσία μιλάμε για τη δύναμη (αλλά και για την ποιότητα) του συγκεκριμένου μοτέρ. Είναι προφανές ότι όσο μεγαλύτερη είναι η ιπποδύναμη του μοτέρ σε έναν ηλεκτρικό διάδρομο, τόσο υψηλότερη είναι η ποιότητα του διαδρόμου και, λογικά, θα είναι μεγαλύτερη και η διάρκεια ζωής του.
Συνήθως αναφέρονται δύο διαφορετικά είδη ιπποδύναμης. Το πρώτο (peak) είναι η ιπποδύναμη στο μέγιστο αριθμό περιστροφών ανά λεπτό με ελάχιστο φορτίο στο διάδρομο. Το δεύτερο είδος (continuous) είναι η συνεχής ιπποδύναμη που μπορεί να παραγάγει και να συντηρήσει το μοτέρ του διαδρόμου. Το δεύτερο αυτό είδος ιπποδύναμης είναι το πιο σημαντικό και σε αυτό στο οποίο πρέπει να εστιάσει ο αγοραστής για την επιλογή του κατάλληλου διαδρόμου.

► Μέγιστο Βάρος Χρήστη

Το μέγιστο βάρος χρήστη είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας που πρέπει να εξετάσετε πριν επιλέξετε ηλεκτρικό διάδρομο. Είναι προφανές ότι ένας διάδρομος που προορίζετε για έναν χρήστη βάρους 120 κιλών απαιτεί να είναι περισσότερο στιβαρός από έναν αντίστοιχο διάδρομο που προορίζεται για χρήση από ένα άτομο 60 κιλών.
Γενικά, είναι καλό να επιλέγετε έναν διάδρομο όπου το αναγραφόμενο μέγιστο βάρος χρήστη είναι μεγαλύτερο από το δικό σας βάρος.

► Κλίση

Σε αρκετούς διαδρόμους έχετε τη δυνατότητα να ρυθμίζετε την κλίση του δαπέδου και να κάνετε την άσκησή σας περισσότερο ή λιγότερο απαιτητική. Η διαφορά τού να τρέχει κανείς σε ένα δάπεδο με κλίση είναι ουσιαστικά η διαφορά που έχει το τρέξιμο ή το περπάτημα στην ευθεία από το αντίστοιχο σε ανηφόρα.
Η κλίση μαζί με την ταχύτητα, είναι οι δύο παράγοντες που καθορίζουν την αποτελεσματικότητα μιας προπόνησης σε συγκεκριμένο χρόνο. Για παράδειγμα, εάν κάποιος επιθυμεί να κάψει έναν συγκεκριμένο αριθμό θερμίδων σε διάδρομο χωρίς κλίση, θα πρέπει να τρέξει συγκεκριμένη απόσταση σε συγκεκριμένο χρόνο. Εάν προσθέσει κλίση, μπορεί να κάψει τις ίδιες θερμίδες είτε τρέχοντας μικρότερη απόσταση, είτε με μειωμένη ταχύτητα, είτε σε μικρότερο χρόνο, είτε συνδυασμό των παραπάνω.
Οι διάδρομοι γυμναστικής, με βάση την κλίση, χωρίζονται σε 3 κατηγορίες:

  • Διάδρομοι Γυμναστικής Χωρίς Κλίση: μπορείτε να περπατήσετε ή να τρέξετε μόνο στην ευθεία.
  • Διάδρομοι Γυμναστικής με Μηχανική Κλίση: η κλίση ρυθμίζεται χειροκίνητα σε περιορισμένο αριθμό επιπέδων (2-3). Σε αυτού του τύπου τους διαδρόμους, ο χρήστης θα πρέπει να σταματήσει το πρόγραμμά του και μετά να αλλάξει την κλίση.
  • Διάδρομοι Γυμναστικής με Ηλεκτρική Κλίση: οι διάδρομοι αυτοί (συνήθως είναι μεγάλης ιπποδύναμης) διαθέτουν ένα δεύτερο μοτέρ, και η κλίση ρυθμίζεται εύκολα με το πάτημα ενός κουμπιού στην κονσόλα. Τα επίπεδα είναι πολύ περισσότερα (>10) σε σχέση με τη μηχανική κλίση και δε χρειάζεται να διακόπτεται η άσκηση κάθε φορά που ο χρήστης θέλει να αλλάξει τη ρύθμιση.

► Διαστάσεις Τάπητα

Πριν επιλέξετε τον ηλεκτρικό σας διάδρομο πρέπει να λάβετε υπόψη σας τόσο τη σωματοδομή σας όσο και τον τρόπο με τον οποίο θα κάνετε χρήση του διαδρόμου.
Αν θέλετε έναν διάδρομο για να κάνετε έναν συγκεκριμένο αριθμό βημάτων κάθε μέρα, ένας διάδρομος με διαστάσεις τάπητα 120-130 cm σε μήκος και έως 42 cm σε πλάτος, είναι ιδανικός για εσάς. Το ίδιο και αν είστε μικρόσωμοι.
Εάν όμως θέλετε να κάνετε εντατική προπόνηση ή είστε σωματώδεις, τότε θέλετε άπλα για να λάβετε τα μέγιστα οφέλη του διαδρόμου, και αυτό να το κάνετε με ασφάλεια. Ένα μηχάνημα με μήκος πάνω από 140 cm και πλάτος τουλάχιστον 50 cm είναι η ιδανική επιλογή για εσάς.

► Οθόνη που διαβάζεται εύκολα

Μία εύχρηστη οθόνη, που να διαβάζεται εύκολα και να μπορεί να τη χειριστεί ακόμη και κάποιος που δεν έχει εμπειρία στη χρήση ηλεκτρικών διαδρόμων, είναι σημαντικός παράγοντας που πρέπει να εξετάσετε. Λειτουργίες όπως η αυξομείωση της ταχύτητας, η κλίση, αλλά και η αυτόματη διακοπή της λειτουργίας του διαδρόμου, πρέπει να γίνονται με ένα πλήκτρο.

Επίσης, η οθόνη θα πρέπει να σας παρέχει επαρκείς πληροφορίες για την ταχύτητα, τις θερμίδες που καίτε, την απόσταση που διανύετε, τους καρδιακούς σας παλμούς κ.ά. Έτσι, θα γνωρίζετε ανά πάσα στιγμή αν η προπόνησή σας είναι αποτελεσματική.

Για ορισμένους είναι σημαντικό ο διάδρομος που θα αγοράσουν να είναι συμβατός με άλλες ηλεκτρονικές συσκευές (MP3), οπότε πρέπει να συνυπολογίσετε και αυτή τη λεπτομέρεια.

► Μοντέλο αναγνωρισμένης εταιρείας

Είναι σημαντικό το μοντέλο που θα επιλέξετε να είναι κάποιας γνωστής και αναγνωρισμένης εταιρείας και η αγορά του να γίνει από αξιόπιστο κατάστημα. Έτσι, όχι μόνο θα είστε βέβαιοι για την ποιότητα του διαδρόμου, αλλά θα ξέρετε και ότι θα έχετε καλό και αξιόπιστο service καθ’ όλη τη διάρκεια χρήσης του μηχανήματος.

► Μέγεθος και σταθερότητα διαδρόμου

Πριν αποφασίσετε τι διάδρομο θα αγοράσετε, ελέγξτε τον χώρο όπου θα τον τοποθετήσετε στο σπίτι σας. Υπολογίστε ότι πρέπει να υπάρχει τουλάχιστον ένα μέτρο ελεύθερο πίσω από το διάδρομο, και επιλέξτε το μέγεθος που ταιριάζει με το χώρο σας. Το μέγεθος (διαστάσεις) αντανακλά και στο πόσο σταθερός είναι ένας διάδρομος. Επίσης, η σταθερότητα του διαδρόμου εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το βάρος του διαδρόμου.

► Τρόπος χρήσης

Καλό είναι πριν προχωρήσετε στην αγορά διαδρόμου να αποσαφηνίσετε τους λόγους για τους οποίους επιθυμείτε την αγορά του και τον τρόπο με τον οποίο θα τον χρησιμοποιείτε. Διαφορετικές απαιτήσεις υπάρχουν για έναν διάδρομο που θα χρησιμοποιείται μερικά λεπτά έως μία ώρα, μερικές φορές την εβδομάδα, από ένα άτομο 70 κιλών και διαφορετικές για διάδρομο που θα χρησιμοποιείται από ένα άτομο βάρους 120 κιλών.

Αντίστοιχα, διαφορετικά χαρακτηριστικά πρέπει να έχει ο διάδρομος ενός ατόμου που θέλει στοιχειωδώς να βελτιώσει τη φυσική του κατάσταση και διαφορετικά ενός αθλητή. Στην περίπτωση του αθλητή ενδεχομένως να παίζει σημαντικό ρόλο η ταχύτητα του διαδρόμου να ξεπερνάει τα 14-15 χλμ./ώρα, ενώ κάποιος που δεν είναι αθλητής, να θεωρεί υπεραρκετά και τα 12 χλμ./ώρα.

Σε κάθε περίπτωση, δεν χρειάζεται να κουραστείτε αναζητώντας τον κατάλληλο διάδρομο για εσάς, στη σωστή τιμή. Στη Fithealth διαθέτουμε ευρύτατη ποικιλία διαδρόμων, σε προσφορά είτε με εκπτωτικό κουπόνι-έκπληξη, και σας παρέχουμε δωρεάν συμβουλευτική για να κάνετε την καλύτερη δυνατή επιλογή διαδρόμου, αυτή θα ταιριάζει απόλυτα στα γούστα και τις ανάγκες σας.

Επικοινωνήστε μαζί μας ➡ 2108047775.