Δημοσιεύτηκε:

Foam roller: Ο κύλινδρος ισορροπίας που άλλαξε τη γυμναστική

Τα foam rollers είναι μικροόργανα γυμναστικής που έχουν γίνει ιδιαιτέρως δημοφιλή τα τελευταία 10 χρόνια, με τη δημοφιλία τους να αυξάνεται διαρκώς! Το κυλινδρικό αυτό όργανο άρχισε να χρησιμοποιείται από τα περισσότερα μεγάλα γυμναστήρια και από personal trainers ως ένα όργανο χρήσιμο για yoga – pilates, crossfit, ασκήσεις ισορροπίας και μασάζ, ενώ έχει γίνει ένα απαραίτητο εργαλείο για κάθε λάτρη της γυμναστικής.

Παράλληλα με τη δημοφιλία του foam roller, έχουν αυξηθεί και οι επιλογές σε χρώματα, σχέδια, σχήματα και μεγέθη. Το κυλινδρικό όργανο από αφρολέξ της 10ετίας το ’70, που χρησιμοποιούνταν κυρίως σε προγράμματα αποκατάστασης και (αυτο)μασάζ, έχει δώσει τη θέση του σε ένα εξελιγμένο εργαλείο που χρησιμοποιείται σε προγράμματα αποκατάστασης τραυματισμών, σε ασκήσεις ενδυνάμωσης του κορμού, σε προγράμματα θεραπείας για άτομα με κινητικά προβλήματα, σε προγράμματα βελτίωσης της ισορροπίας, σε προγράμματα ενίσχυσης του μυοσκελετικού συστήματος με την ταυτόχρονη ενεργοποίηση μιας σειράς μυϊκών ομάδων, και πολλά άλλα.

Τι κάνει ένα foam roller;

Όπως με όλα τα πράγματα στη ζωή, η πρόληψη είναι πάντα προτιμότερη από τη θεραπεία!

Χρησιμοποιώντας τακτικά ένα foam roller για την εκτέλεση του προγράμματός σας, είτε προϋπάρχει κάποιου είδους τραυματισμός είτε όχι, βοηθάτε τους μύες σας να έχουν την ελαστικότητα που απαιτείται για την απρόσκοπτη εκτέλεση των ασκήσεων.

Η διαδικασία της κύλισης (rolling) πάνω σε ένα foam roller εφαρμόζει πίεση σε συγκεκριμένα σημεία του σώματος και βοηθάει στη γρήγορη αποθεραπεία των μυών. Εάν αισθάνεστε πιασμένοι, έχετε μυϊκούς πόνους ή κόπωση από την υπερχρησία συγκεκριμένων μυών, το foam rolling μπορεί να κάνει θαύματα.

Επιπλέον, η κύλιση πάνω στον κύλινδρο βοηθάει εξαιρετικά όσους έχουν κόμπους στο σώμα τους. Η επαφή του roller στα συγκεκριμένα «trigger points» έχει ως αποτέλεσμα το «λύσιμο» αυτών των κόμπων και τη βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος.

Ποια είναι τα οφέλη από τη χρήση των foam rollers;

Η χρήση των foam rollers επιδρά ευεργετικά στη συνολική υγεία του μυοσκελετικού συστήματος. Μόλις 10 λεπτά προπόνησης μερικές ημέρες την εβδομάδα, βοηθούν να:

  • Αυξήσετε την ελαστικότητα των μυών σας
  • Προλάβετε μυϊκούς τραυματισμούς
  • Μειώσετε την ένταση και τον πόνο των μυών
  • Βελτιώσετε την αθλητική σας απόδοση
  • Αυξήσετε την κυκλοφορία του αίματος
  • Βελτιώσετε το εύρος κίνησης

Τα foam rollers έχουν στο σώμα μας επίδραση αντίστοιχη με αυτή του αθλητικού μασάζ. Συνεπώς η χρήση τους έχει συνολική επίδραση στην υγεία και την ευεξία ολόκληρου του σώματος του ασκούμενου.

Για τι μπορεί να χρησιμοποιηθεί ένα foam roller;

Τα foam rollers είναι απαραίτητα εργαλεία για κάθε αθλητή και κάθε λάτρη του fitness, καθώς βοηθούν τόσο στη βελτίωση της αθλητικής απόδοσης όσο και στην πρόληψη των τραυματισμών. Ολόκληρο το σώμα ωφελείται από τη χρήση τους, κι αυτό τα κάνει ιδανικά για:

  • Θλάσεις
  • Πόνο στην πλάτη
  • Τραυματισμό στο γόνατο
  • Πόνο στο λαιμό
  • Πόνο στους ώμους
  • Μασάζ στα χέρια
  • Στήθος και κοιλιακούς
  • Καμπτήρες των ισχίων
  • Προσαγωγούς
  • Τετρακέφαλους
  • Λαγοκνημιαία ταινία
  • Δικέφαλους
  • Γάμπες

Γιατί υπάρχουν τόσα διαφορετικά σχήματα και μεγέθη;

Foam Rollers σχήματα και μεγέθη
Παραδοσιακά, τα foam rollers είναι κυλινδρικού σχήματος και περίπου 90 cm σε μήκος. Με το πέρασμα των ετών, και καθώς άρχισε να γίνεται αντιληπτή η εντυπωσιακή επίδρασή τους στην πρόληψη των τραυματισμών και στη βελτίωση της μυοσκελετικής λειτουργίας, αναπτύχθηκαν πιο πολύπλοκα σχήματα, επιτρέποντας στους χρήστες να στοχεύουν πιο συγκεκριμένες μυϊκές ομάδες.

Αυτό που είναι το πιο σημαντικό στην επιλογή ενός foam roller είναι το πόσο φαρδύ ή στενό  είναι- η διάμετρός του δηλαδή. Ανάλογα με το πόσο βαθιά και με πόση ένταση θέλουμε να δουλέψουμε τους μύες μας, επιλέγουμε και το roller με την αντίστοιχη διάμετρο. Τα πιο στενά rollers είναι ιδανικά για να δουλέψουμε μικρότερες μυϊκές ομάδες.

Τα rollers  είναι συνήθως διαθέσιμα σε μήκη των 30, 45 και 90 cm. Τα rollers των 30 και των 45 cm είναι ιδανικά για να δουλέψουμε τα πόδια, τα χέρια, τους ώμους και μέρος της πλάτης. Τα rollers των 90 cm είναι ιδανικά για ολόκληρο το σώμα.

Άλλη μία πρόσφατη βελτίωση του οργάνου είναι και οι αλλαγές στην επιφάνειά του. Πλέον δεν υπάρχουν μόνο rollers με λεία και μαλακή επιφάνεια, αλλά υπάρχουν και με πιο σκληρή επιφάνεια, όπως και με ενσωματωμένα μικρά σχήματα επάνω (τετράγωνα, τρίγωνα, κυκλικά κ.ά), τα οποία δίνουν στον ασκούμενο την αίσθηση του μασάζ.

Τα foam rollers είναι πρακτικά, μικρού μεγέθους, φορητά και οικονομικά. Είναι μια ιδανική λύση για κάθε ασκούμενο. Ανάλογα με την περιοχή που επιθυμείτε να δουλέψετε και ανάλογα με την ένταση που θέλετε να ασκηθείτε, θα επιλέξετε και το ιδανικό roller για τις ανάγκες σας.

Εάν δεν είστε σίγουροι ποιο είναι το ιδανικό για εσάς, ρωτήστε μας. Θα χαρούμε να σας βοηθήσουμε!